Jordbærtærte

fredag den 8. april 2011

Min kitchen aid og jeg, har et meget tæt forhold, men må se i øjnene at jeg har 
haft svigtede hende en del på det sidste.
I dag lavede hende og jeg en date. Nok mest for at glæde kæresten.
Foråret er jo på vej (siges der, men skal vi ikke vælge og tror på det, selvom vi har alt dette blæsevejr)






Så jordbærtærte måtte der til.
Når den servers herhjemme, kan jeg stort set spørge om hvad som helst, også få ja!
I dag var der dog ingen bagtanke ved den :)


Opskriften er
Mørdej:
150 g hvedemel
100 g smør
50 g sukker
0.5 æg

Fyld:
100 g smør
100 g sukker
100 g marcipan
0.5 æg

Pynt:
100 g mørk chokolade

Creme:
2,5 dl. sødmælk
0.5 brev kagecreme pulver
2,5 dl. piskefløde

500 g jordbær


Ælt mørdejen sammen og sæt den i køleskabet i en time.
Fyld:
Rør smør og sukker tilsæt revet marcipan og et ½ sammenpisket æg.
Rul mørdejen ud og læg den i en smurt tærteform ca. 23 cm i diameter læg fyldet på og bag den ved 200 grader C ca. 20 minutter.
Pynt:
Afkøl kagen og pensel den med smeltet chokolade.
Creme:
Rør mælk og kagecreme. Stil det koldt til det er blevet tykt. Vend flødeskum i cremen og fordel det på tærten.

Pynt med jordbær. 

2 kommentarer :

  1. MUMS!!!!Den ser bare god ud den jordbærtærte.Og ved jo den også smage godt:-)Så var Vito vel også glad;-)

    SvarSlet
  2. Den står faktisk stadig i køleskabet og pynter..
    Huset sover, ud over mig :)
    Hvilken fredag :)))

    SvarSlet

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.

Proudly designed by | mlekoshiPlayground |