Lav dit eget skråbånd *DIY*

tirsdag den 5. april 2011


Har forsøgt flere gange at lave mit eget skråbånd, men hver gang har jeg simpelthen givet op. Der vil min tålmodighed, bare ikke samarbejde med mig.
Besluttede dog at nu skulle det være, nu skulle det lykkes.
Efterfølgende har jeg lavet denne DIY, så du måske kan klare dig nemmere igennem opgaven, end jeg selv gjorde de første par gange.


Nr 1. Start med at klippe dit valgte stof, til en kvadrat. Jeg har brugt målene der hedder 50x50 cm.
Nr 1.


Nr 2. Fold stoffet, så du danner en trekant af det, og klip herefter denne trekant over i to dele.
(Desværre ingen billede til nr 2)


Nr 3. Stoffet ligger du ret mod  ret, som billede viser.
Nr 3.


Nr 4. Sy de to trekanter sammen, med små sting.
Nr 4.


Nr 5. Pres herefter sømrummet ned.
Nr 5.


Nr 6. Nu skal du have fat i din skråbåndsfolder.
Nr 6.



Nr 7. Mål du skal måle dit stof af og tegne striber til at klippe efter, skal du bruge ca. det dobbelte stof, af det færdige resultat.
Altså her bliver mit bånd 25 mm når det er færdigt, så derfor har jeg mål mit stof op til 48 mm.
Nr 7



Nr 8. Nu skal stoffet ligges op, så du får et rør ud af det. Når det ligges op, skal du ligge det forskudt af hinanden, som en spiral der bliver ved med at sno, sno, sno og sno.
Nr 8.



Nr 9. Stoffet syger du sammen, så du står med et "rør" Og her presses sømrummet også.
Nr 9.


Nr 10. Nu klipper du dit rør ud, efter de optegnet striber.
Nr 10.


Nr 11. Nu står du med en lang strimmel, som skal til at foldes.
Nr 11.


Nr 12. Så skal båndet ind i skråbåndsfolderen.
Nr 12.


Nr 13. Så stryges der. Hvis du lader strygejernet "skubbe" skråbåndsfolderen, så går det hele af sig selv, og min erfaring er at jeg ikke få lavet en masse af det skævt.
(Og til den hurtige, ja det er rigtigt nok. Jeg ejer ikke et strygebræt, så hurra for bord og viskestykke)
Nr 13


Nr 14.  Og trylle, trylle, nu har du lavede dit eget skråbånd.
Nr 14

Håber du får glæde af denne DIY.
Skriv endelig hvis du har spørgsmål, eller du syntes du mangler forklaring på noget.

7 kommentarer :

  1. Hvor er det flot :)

    Jeg har også ønsket mig en skråbåndsdims :)

    SvarSlet
  2. Ebay vil i det her tilfælde være din vej. Koster ingen ting i forhold til herhjemme :)

    SvarSlet
  3. Jubiiii... den bedste DIY på skråbånd nogensinde! Nu vil jeg gå igang med at lave skråbånd til mit første patchworktæppe, der skal være mit nye picnictæppe i retrostil :) Tusind tak!

    SvarSlet
  4. Jeg har også den der skråbåndsdims. Og den er bare god. Og sikke noget fint stof du har brugt

    SvarSlet
  5. Tusinde tak. Dette er den tredje diy jeg forsøger. Og nu lykkedes det. Du er en stjerne.
    Kh
    Monika

    SvarSlet
  6. Aaaiiii-
    Hvor godt-
    Altser :-)
    Du, r sej ;-)
    Kh
    Pølleknølle

    SvarSlet
  7. Aaaiiii-
    Hvor godt-
    Altser :-)
    Du, r sej ;-)
    Kh
    Pølleknølle

    SvarSlet

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.

Proudly designed by | mlekoshiPlayground |